2014. október 25. szombat - Blanka, Bianka. Holnapi névnap: Dömötör
2009. október 27.
ger-mania.hu írása

Hetente 2-3 új drogéria nyílik

Milyen ember Dirk Rossmann?

  • Tetszik:

Dirk Rossmann 25 éves volt, amikor 1972-ben megnyitotta Németország első önkiszolgáló drogériáját. A szakmában megszokott 700 márka helyett egy nap alatt 20.000 márka volt az új típusú üzlet bevétele. Azóta 2000 Rossmann-drogéria működik Németországban és külföldön, így Magyarországon is és számuk tovább nő.

A sikeres hannoveri üzletember kerüli a nyilvánosságot, nem szerepel a társasági rovatokban, nincs yachtja, kastélya, rajzolta meg portréját a Handelsblatt. A szülőknek kis drogériájuk volt – azután az özvegy mamának be kellett azt zárnia, hiszen a nagy hálózatok sokkal olcsóbban tudták kínálni ugyanazt az árút. Így próbálkozott meg a fiú az önkiszolgáló drogériával - és aratott bomba-sikert.
Nem csak ötletével, hanem azért is, mert szüntelenül tovább építi üzlet-birodalmát. A német piacon cége és a másik három nagy hálózat: a dm, a Schlecker és a Müller osztoznak (az utóbbiak ugyancsak jelen vannak a magyar piacon). Rossmann a nyolcvanas években kockázati tőke bevonásával finanszírozta a további terjeszkedést és ez a húzása is sikeresnek bizonyult. Igaz, a tulajdonviszonyok azóta változtak és a német családi vállalkozás 40 százaléka ma kínai tulajdonban van. Rossmann azonban a maga 60 százalékától – amellyel Németország 200 leggazdagabb embere között van – nem kíván megválni. 1999 végétől azután Németországban elsőnek nyitott drogéria-árúházat, amely csomagban küldi ki a rendelt cikkeket – s ezzel is sikeres. Többek között úgyí, hogy egyebek mellett szexuális „kellékeket” is lehet postán rendelni.

Bejelentés nélkül jön a főnök

A főnököt arról ismerik, hogy állandóan járja boltjait, ahol is bírál vagy elismer. Előzetes jelzés nélkül állít be az üzletekbe s ha úgy látja, valami piszkos, maga áll neki takarítani, ha hiányzik valami, amire a vevőnek szüksége lehet, odateszi. Filozófiája szerint a jó személyes példa többet ér, mint ha leszidja munkatársait. A siker igazolja: az elmúlt évtizedben a vállalat éves forgalma két számjegyű ütemben nőtt, 2008-ben elérte a 2.9 milliárd Eurót. Több, mint 1.500 Rossmann-bolt van Németországban, összesen további 650 Lengyelországban, Csehországban és Msgyarországon. Dirk Rossmann célja, hogy 2015-re csak Németországban 2.000-nél több fiókja legyen. Akkortájt veheti át két fia a vállalatot.- egyikük máris mellette dolgozik. A cégalapító pedig immár a filozófiának szentelheti magát. Jóllehet felsőfokú tanulmányokat nem végzett, ifjúkora óta Schopenhauer és Nietsche kedvenc gondolkodói: mint elmondta, azokat tanulmányozva lehetett sikeres az üzletben.

Vissza a lap tetejére
LEGÚJABBAK A ROVATBAN
További cikkeink
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
További cikkeink